Frakt og levering

Vi sender normalt bestilte varer omgående, senest 2 virkedager etter bestilling er mottatt og betaling godkjent, dersom varen er på lager. Unntaket fra dette er perioder med kampanjer hvor utsendelse kan ta 3-6 virkedager. Normal leveringstid er 3 til 5 arbeidsdager, avhengig av hvor i landet man befinner seg og under kampanjer kan dette bli inntil 9 virkedager. Varene sendes med fri frakt om en handler for over 800 kroner. Alle handler under 800 kroner har en fast fraktpris på 79 kroner.

Påse at emballasjen er uskadet ved utkvittering av varen. Dersom det oppdages skade på emballasjen, må dette anmerkes på fraktbrevet eventuellt skrive skademelding til transportør (PostNord er vår primære transportør, men det hender vi benytter Posten). Forsendelse skjer for vår risiko. Leveringstid som er oppgitt, er dog under enhver omstendighet tilnærmelsesvis. Forbrukeren kan gjøre gjeldende ulike krav overfor selger (heving, prisavslag, retting, omlevering, erstatning) dersom varen har blitt skadet eller forringet under transporten.

Vi tar forbehold om forsinkelser rundt helligdager og høytider. Følg med på postleverandørens egne anbefalinger rundt høytider for å være sikker på levering i tide.

Utland

Nettbutikken leverer kun ordre til personer med postadresse i Norge om ikke annet avtales. Eventuelle bestillinger fra utlandet må skje via en av våre ansatte og etter nærmere avtale. Alle ordre vi aksepterer å sende til utlandet vil også bli belastet med porto i henhold til satser vi får av våre leverandører.

Reklamasjoner

Om vi skulle ha levert feil produkt eller antall bes du om å gi oss beskjed så raskt som mulig slik at vi kan få rettet opp feilen. Send oss en e-post til post(a)tuftewear.no. I de fleste reklamasjonssaker trenger vi å få varene sendt til oss. Varer som sendes for reparasjon, skal ha vedlagt følgeseddel med beskrivelse av eventuelle feil. Skjemaet finner du Angrerettskjema. Hvis en vare repareres uten selgers viten eller samtykke, hefter ikke selger for de oppståtte omkostninger og må videre betrakte seg som løst fra enhver.

Returer

Ikke lagerførte varer (bestilling- og spesialvarer) krediteres ikke, og tas ikke i retur. Dersom du som kunde ønsker å benytte deg av angrefristen forutsettes varen å være ubeskadiget og i original emballasje. Husk å vedlegge fakturakopi eller annet bevis på at avtale er inngått med oss samt utfylt angrerettskjema som kan lastes ned her: Angrerettskjema. Når en vare returneres må du som kunde bekoste returfrakten. Retur på grunn av feil fra selger, krediteres fullt ut. Varer som returneres i oppkrav vil ikke bli hentet.

Kampanjer

Vi har kampanjer med angitte rabatter og disse kan ikke benyttes sammen med eventuelle andre rabatter i form av rabattkoder eller lignende. Vi forbeholder oss retten til å kansellere ordre hvor kumulative rabatter inntreffer.