[[ $t('contact.title') ]]

Ring Olaf: 47 97 73 70

eller send oss en epost

GRATIS FRAKT I NORGE VED


SVAR PÅ VANLIGE SPØRSMÅL:

Leveringstid for varer og ordreløp

Normalt vil våre ordrer pakkes og sendes ut påfølgende virkedag etter bestilling. Avhengig av hvor du bor, har PostNord en leveringstid på 1-3 virkedager under normale omstendigheter. Du som kunde vil få ordrebekreftelse når du gjennomfører handelen og leveringsbekreftelse når ordren går fra vårt lager.

Under høytider, salg og kampanjeperioder vil vi ha noe lenger behandlingstid på innkomne ordre og det samme gjelder PostNord. En må derfor påregne noe lenger leveringstid i disse situasjoner og 4-6 virkedager er ikke unormalt.

Hvor leveres varene ut?

Tufte Wear benytter PostNord som vår postformidler og primært MyPack Collect der pakken leveres på postkontor/post i butikk og du får full sporing av pakken. Retningslinjene til PostNord tilsier at de leverer på nærmeste utleveringssted til deg som kunde basert på avstand i luftlinje og kapasitet på utleveringssted. Er det ikke kapasitet på nærmeste utleveringssted kan derfor pakken være på andre i nærheten og hvor vil du få informasjon om på mail/sms.

Det er per i dag ikke mulig å velge utleveringssted når en handler og dette er heller ikke noe vi i Tufte Wear kan påvirke eller styre. Varer som er bestilt må derfor hentes på utleveringssted angitt av PostNord. Alternativt kan du som kunde gå inn på https://change.postnord.com/no/ og endre stedet hvor du ønsker varen skal utleveres.

Sporing av pakke kan du også finne hos PostNord: https://www.postnord.no

Dersom du ønsker å kontakte kundeservice hos PostNord så finner du informasjon om dette her: https://my.postnord.no/customer-service

Retur av kjøpt vare på www.tuftewear.no

Alle som handler varer i nettbutikken vår har mulighet til å returnere ubrukt/uåpnet vare innenfor 14 dager i henhold til kjøpsloven. Varene sendes da til vårt lager:

Wepack AS
Rosenhomveien 6
1253 Oslo

Husk å legge ved angrerettskjema og dersom du ønsker å få refundert beløpet må du kontakte oss på [email protected] slik at vi får de nødvendige data.

Retur dekkes av deg som kjøper.

Retur av vare kjøpt i butikk eller på andre nettsteder

Varer som er handlet i butikk skal returneres til utsalgssted eller online nettbutikk. Husk å legge ved kvittering når du evt returnerer. Slike returer skal ikke sendes til Tufte Wear da returrett gjelder der varen er kjøpt.

Reklamasjon på produkter

Dersom det er en feil på våre produkter har du mulighet til å reklamere på dette. Reklamasjonen skal som utgangspunkt alltid gjøres der varen er kjøpt og da må en huske å ha med kvittering på kjøpet. Har en kjøpt varen i en butikk må en reklamere der og det samme gjelder om varen er kjøpt i en nettbutikk annen enn vår.

Dersom varen er kjøpt i vår nettbutikk, kan skjemaet på denne siden benyttes eller du kan sende oss en e-post på [email protected] og beskrive problemet.

For å gjøre prosessen så effektiv som mulig vil vi sette pris på om du kan legge ved følgende informasjon når du kontakter oss:

  • Ditt fulle navn
  • Din adresse og postnummer
  • Ditt mobilnummer
  • Din e-post som du kan nås på
  • Bilde og beskrivelse av hva som er skjedd og hva du reklamerer på

Vi har normalt svarfrist i løpet av samme eller påfølgende arbeidsdag på alle henvendelser til oss. I spesielt hektiske perioder kan det være noe lenger behandlingstid, men normalt svarer vi alle seneste dagen etter henvendelsen er sendt.

Hva kan det og kan det ikke reklameres på?

Tufte Wear produserer plagg av høy kvalitet, komfort og slitestyrke. Plaggene skal derfor tåle normal bruk over tid uten skader. Vi har få reklamasjoner, men de tingene som f. eks. kan skje er:

  • En søm ryker
  • Det går hull i stoffet uten grunn
  • Feil søm/fasong
  • Andre feil utenom normalen

Enkelte ting kan det dog ikke anses som reklamasjon som et utgangspunkt og det kan være:

  • Hull grunnet slitasje over tid som må anses som normalt
  • Normal nupping – dette vil forekomme på alle plagg basert på bruksmønster
  • Feil grunnet feil bruk eller vask

Vi anbefaler likevel å ta kontakt med oss om du er i tvil, så skal vi sørge for god oppfølging.

Bytte av produkter

Vi aksepterer alltid bytte av produkter innenfor de første 14 dager dersom produktet er i original innpakning og ubrukt. Bytting utover dette vil skje etter nærmere avtale og send oss da først en mail på [email protected] for å høre hva vi kan få til.
Ved bytte av produkter må kunde dekke kostnad for retur og ny utsendelse.