Reklamasjoner

Om vi skulle ha levert feil produkt eller antall bes du om å gi oss beskjed så raskt som mulig slik at vi kan få rettet opp feilen. Send oss en e-post til [email protected]. I de fleste reklamasjonssaker trenger vi å få varene sendt til oss. Varer som sendes for reparasjon, skal ha vedlagt følgeseddel med beskrivelse av eventuelle feil. Skjemaet finner du her: Reklamasjonskjema. Hvis en vare repareres uten selgers viten eller samtykke, hefter ikke selger for de oppståtte omkostninger og må videre betrakte seg som løst fra enhver garantiforpliktelse.

Dersom det er en feil på våre produkter har du mulighet til å reklamere på dette. Reklamasjonen skal som utgangspunkt alltid gjøres der varen er kjøpt og da må en huske å ha med kvittering på kjøpet. Har en kjøpt varen i en butikk må en reklamere der og det samme gjelder om varen er kjøpt i en nettbutikk annen enn vår.

Dersom varen er kjøpt i vår nettbutikk, skal skjemaet Reklamasjonskjema benyttes og du sender oss en e-post på [email protected] og beskriver problemet.

For å gjøre prosessen så effektiv som mulig vil vi sette pris på om du kan legge ved følgende informasjon når du kontakter oss:

  • Ditt fulle navn
  • Din adresse og postnummer
  • Ditt mobilnummer
  • Din e-post som du kan nås på
  • Bilde og beskrivelse av hva som er skjedd og hva du reklamerer på

Vi har normalt svarfrist i løpet av samme eller påfølgende arbeidsdag på alle henvendelser til oss. I spesielt hektiske perioder kan det være noe lenger behandlingstid, men normalt svarer vi alle seneste dagen etter henvendelsen er sendt.

Varer som sendes for reparasjon, skal også ha vedlagt skjema med beskrivelse av eventuelle feil. Skjemaet finner du her: Reklamasjonskjema. Hvis en vare repareres uten selgers viten eller samtykke, hefter ikke selger for de oppståtte omkostninger og må videre betrakte seg som løst fra enhver garantiforpliktelse.

Hva kan det reklameres på?

Tufte Wear produserer plagg av høy kvalitet, komfort og slitestyrke. Plaggene skal derfor tåle normal bruk over tid uten skader. Vi har få reklamasjoner, men de tingene som f. eks. kan skje er:

  • En søm ryker
  • Det går hull i stoffet uten grunn
  • Feil søm/fasong
  • Andre feil utenom normalen

Enkelte ting kan det dog ikke anses som reklamasjon som et utgangspunkt og det kan være:

  • Hull grunnet slitasje over tid som må anses som normalt
  • Normal nupping – dette vil forekomme på alle plagg basert på bruksmønster
  • Feil grunnet feil bruk eller vask

Vi anbefaler likevel å ta kontakt med oss om du er i tvil, så skal vi sørge for god oppfølging.

Returer

Alle som handler varer i nettbutikken vår har mulighet til å returnere ubrukt/uåpnet vare innenfor 14 dager i henhold til kjøpsloven. Varene sendes da til vårt lager:

PRIME CARGO AS

Mrk TUFTE WEAR

Torvuttaket 26, Port 5-9

1540 Vestby

Husk å legge ved angrerettskjema og dersom du ønsker å få refundert beløpet må du kontakte oss på [email protected] slik at vi får de nødvendige data.

Ikke lagerførte varer (bestilling- og spesialvarer) krediteres ikke, og tas ikke i retur. Dersom du som kunde ønsker å benytte deg av angrefristen forutsettes varen å være ubeskadiget og i original emballasje. Husk å vedlegge fakturakopi eller annet bevis på at avtale er inngått med oss samt utfylt skjema for bytte/retur som kan lastes ned her: Bytte varer. Når en vare returneres må du som kunde bekoste returfrakten. Retur på grunn av feil fra selger, krediteres fullt ut. Varer som returneres i oppkrav vil ikke bli hentet.