KUNDESERVICE

SKAL DU RETURNERE EN VARE?

Retur og reklamasjoner

FRAKT I NORGE

Frakt og levering

PORTERBUDDY
Pakken leveres på kveldstid direkte hjem til den adressen du oppgir ved kjøp. Normal leveringstid er 1-2 hverdager. Porterbuddy vil kontakte deg via SMS med videre informasjon før utkjøring. Det er ingen fraktkostnad på ordre over 999 kr. På bestillinger under 999 kr er fraktkostnad 79 kr.

Frakten beregnes i handlekurven.

I Oslo, Bergen, og store deler av Viken og Vestfold kan du velge levering med Porterbuddy. Da får du pakken levert hjemme.

Vi tilbyr levering med PostNord i hele Norge, hvor du selv henter sendingen din på hentepunkt.

INSTABOX

Instabox er en frakttjeneste hvor du selv velger hvilken Instabox (kodelåst skap) du ønsker å benytte, enten det er på vei til hytta, jobben, hjemme eller i sentrum. Pakken henter du enkelt ut med en PIN-kode som du mottar på SMS.

Det går selvsagt helt fint å sende en venn eller et familiemedlem for å hente pakken, så lenge vedkommende har koden.

Leveringstid er 1-2 arbeidsdager. Du velger selv når du vil hente pakken.

Instabox er tilgjengelig i store deler av landet. Om du ikke får opp fraktalternativet i kassa er det på grunn av at Instabox ikke har skap i nærheten av ditt oppgitte postnummer (leveringsadressen din).

Prisen på Instabox er 79 kroner. For ordre over 999 kroner er Instabox gratis i vår nettbutikk.

For mer info om Instabox, klikk her.

POSTNORD
Varene sendes med fri frakt om en handler for over 999 kroner. All handel under 999 kroner har en fast fraktpris på 79 kroner.

Vi sender vanligvis bestillingen din med en gang, senest 2 virkedager etter bestilling er mottatt og betaling godkjent, dersom varen er på lager. I noen perioder med stor pågang, f.eks ved kampanjer eller salg, kan utsendelse ta 3-6 virkedager. Normal leveringstid er 3 til 5 arbeidsdager, avhengig av hvor i landet man befinner seg. Under kampanjer kan dette bli inntil 9 virkedager. Leveringstidene som er oppgitt, er under enhver omstendighet tilnærmelsesvis.

PostNord sin hentefrist er 7 dager. Pakken går i retur til oss etter 7 dager hvis ikke du selv forlenger fristen. Dette kan du enkelt gjøre via PostNord-appen eller på https://my.postnord.no/privat. Å utsette hentefristen med 7 dager er gratis dersom du selv gjør dette via PostNord.

Sjekk at emballasjen er uskadet når du henter ut pakken din på hentested. Dersom det oppdages skade på emballasjen, må dette anmerkes på fraktbrevet eller eventuelt skrive skademelding til transportør. Vi bruker hovedsakelig PostNord for transport.

Forsendelse skjer for vår risiko. Du kan gjøre gjeldende ulike krav overfor oss som selger (heving av kjøp, prisavslag, retting, om-levering, erstatning) dersom varen har blitt skadet eller forringet under transporten.

Vi tar forbehold om forsinkelser rundt helligdager og høytider. Følg med på postleverandørens egne anbefalinger rundt høytider for å være sikker på levering i tide. Vi vil også opplyse om dette på nettsidene våre.

Leveringsadresse

Dersom du velger Vipps hurtigkasse eller PayPal Express checkout som betalingsløsning behøver du ikke legge inn leveringsadresse i handlekurven. Dette legges inn automatisk og blir hentet fra din personlige informasjon i Vipps appen/PayPal Express Checkout. Leveringsadressen blir hentet fra Folkeregisteret (Vipps). Er det feil adresse må du endre den i Vipps/Paypal i forkant av bestilling, slik at pakken blir sendt rett sted.

Hvor leveres varene ut?

Ved bruk av Porterbuddy leveres pakken direkte på adressen du oppgir ved bestilling.

Ved levering med PostNord benyttes deres løsning MyPack Collect der pakken leveres på postkontor/post i butikk og du får full sporing av pakken. Retningslinjene til PostNord tilsier at de leverer på nærmeste utleveringssted til deg som kunde, basert på avstand i luftlinje og kapasitet på utleveringssted. Er det ikke kapasitet på nærmeste utleveringssted kan derfor pakken havne på andre utleveringssteder nærheten. Du vil motta informasjon om utleveringssted på mail/ sms fra PostNord.

Varer som er bestilt må hentes på utleveringssted angitt av PostNord. Vi i Tufte kan ikke endre utleveringssted etter bestilling. Du som kunde kan gå inn på PostNord sin nettside HER  og endre stedet hvor du ønsker pakken skal utleveres.

PostNord sin hentefrist er 7 dager. Pakken går i retur til oss etter 7 dager hvis ikke du selv forlenger fristen. Dette kan du enkelt gjøre via PostNord-appen eller på https://my.postnord.no/privat. Å utsette hentefristen med 7 dager er gratis dersom du selv gjør dette via PostNord.

Sporing av pakke kan du også finne hos PostNord: https://www.postnord.no

Dersom du ønsker å kontakte kundeservice hos PostNord så finner du kontaktinformasjonen deres HER

GI bort en gave fra Tufte?

Den som mottar gaven fra deg trenger å vite ordrenummeret på bestillingen din, denne finner du på ordrebekreftelsen du mottar på mail ved bestilling.

Et tips er å skrive denne på en lapp du legger ved gaven. Det er ikke alle som er komfortable med å spørre om denne etter de har fått en gave, og vi ønsker ikke gaver som blir liggende bakerst i skapet fordi størrelsen eller fargen ikke ble helt rett.

Merk at alt av lapper og pakninger må medfølge ved retursending og at plaggene må være ubrukt. Underbukser og badeshortser tas ikke i retur av hygieniske årsaker.

Har du spørsmål? Send en mail til post@tuftewear.no så hjelper vi deg

FRAKT - INTERNASJONALE ORDRE

FRAKT OG LEVERING

LEVERINGSTID

Internasjonale ordre sendes med DHL Express Shipping fra vårt lager i Norge.
Antatt leveringstid er 2-4 arbeidsdager med DHL Express Shipping.

FRAKT

Gratis frakt på bestillinger over 1499 NOK.

Hvis bestillingen er under minimumsbeløpet for gratis frakt, er fraktkostnaden 149 NOK.

SPORING

DHL vil sende deg sporing og SMS før sendingens ankomst. Via SMS-en kan du velge hvor og når du vil få pakken levert gjennom tjenesten Delivery on Demand fra DHL.

INGEN SKJULTE KOSTNADER

Det blir ingen ekstra kostnader i tillegg til prisen du ser i kassen. Toll, skatter og avgifter er inkludert i prisen. Vi sender med DHL Express med DDP (Delivery Duty Paid), hvilket betyr at vi som sender dekker alle kostnadene ved forsendelse.

BETALINGSLØSNINGER - KLARNA, VIPPS OG PAYPAL

Betal direkte med kredittkort

Du kan legge inn kortdetaljene dine direkte ved utsjekk. Alle transaksjoner er sikre og krypterte. Denne tjenesten er levert av Stripe.

Betal med Paypal

For å betale med PayPal trenger du en konto der. Hos PayPal legger du inn betalingskortet som du vil bruke med PayPal sin betalingsløsning.

Velg så PayPal som betalingsmiddel i handlekurven. Fullfør betalingen ved å logge inn med PayPal – du trenger ikke å skrive inn kortnummeret.

Når du betaler med PayPal trenger du bare e-postadressen og passordet ditt. Kortdetaljene dine er trygt plassert hos dem og blir ikke delt med oss. Eventuelle gebyr er oppgitt ved de ulike betalingsalternativene.

Betal med Klarna

Dersom du benytter Klarna som betalingsmetode ved handel i nettbutikken vår kan du velge å få varene før du betaler. Dersom du velger å betale innen 14 dager er det kostnadsfritt å utsette betalingen. Du kan også velge å dele opp betalingen eller betale bestillingen fullt ut med en gang, ved bruk av bankkort. Du velger selv hvordan du ønsker å gjøre betalingen i handlekurven. Eventuelle gebyr er oppgitt ved de ulike betalingsalternativene.

Returnere varer betalt med Klarna

Har du brukt Klarna som betalingmetode, og ønsker å returnere varer, er det fint om du leser dette:

Følg fremgangsmåten vår for retur. Du finner informasjon om retur under Frakt og retur i Norge og Frakt og retur - internasjonale ordre. Husk å ta vare på sporingsnummeret for pakken din. Logg inn her eller i Klarna-appen, og gå til fakturaen knyttet til varene du vil returnere. Klikk på “Rapporter en retur” og bekreft. Når vi har mottatt og behandlet returen din vil fakturaen bli oppdatert. En bekreftelse vil bli utsendt via e-post av Klarna, men du kan også logge inn her eller i Klarna appen, for å få oppdatert informasjon om fakturaen.

Har du andre spørsmål? Ikke nøl med å kontakte oss på mail til post@tuftewear.no

Betal med VIPPS

Velger du Vipps som betalingsløsning bekrefter du kjøpet ditt i appen, akkurat som når du betaler med Vipps andre steder. Du velger “Vipps” ved betaling og oppgir telefonnummeret ditt. Deretter får du et varsel på telefonen din. Åpne Vipps og følg instruksjonene.

Det er ikke gebyr på bruk av Vipps som betalingsløsning.

VILKÅR OG BETINGELSER

Kampanjer

Vi har kampanjer med angitte rabatter og disse kan ikke benyttes sammen med eventuelle andre rabatter i form av rabattkoder eller lignende. Vi forbeholder oss retten til å kansellere ordre hvor kumulative rabatter inntreffer.

Priser

Alle våre priser er inkludert merverdiavgift dersom noe annet ikke er spesifisert. Vi endrer kontinuerlig på priser på produkter. Dette kan være i samsvar med kampanjer, salg eller endring av priser hos våre leverandører. Prisendringer påvirker ikke sendte bestillinger.

Vi tar forbehold om prisfeil og utsolgte varer.

ordrebekreftelse

Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at din bestilling er godkjent.

Vilkår nyhetsbrev

Tufte Wear AS er behandlingsansvarlig for personopplysningene dine. Du kan når som helst avslutte ditt abonnement ved å trykke på avmeldingslenken nederst i et nyhetsbrev.

Personopplysningene du oppgir brukes av oss i Tufte Wear AS til å administrere distribusjonen av vårt nyhetsbrev til deg. I tillegg kan personopplysningene dine behandles for de formålene som er fastsatt i vår Personvernerklæring. Der kan du også finne mer informasjon om vår behandling av personopplysninger og hvordan du eventuelt kan kontakte oss. 

Dine personopplysninger kan benyttes av oss til å annonsere våre produkter. Ved å knytte opplysningene dine opp mot tidligere kjøp eller benytte informasjon fra informasjonskapsler, kan vi lage tilpassende annonser til deg i sosiale kanaler, herunder Facebook og Instagram. For deg vil dette innebære at du vil se tilbud og informasjon som er mer relevant for deg.

Vilkår Tufte Club

Tufte Wear AS er behandlingsansvarlig for personopplysningene dine. Du kan når som helst si opp ditt Tufte Club-medlemskap ved å sende oss en mail på post@tuftewear.no og så behandler vi oppsigelsen fortløpende.

Personopplysningene du oppgir brukes av oss i Tufte Wear AS til å administrere fordelene dine i vår kundeklubb, og sende deg e-post om disse fordelene. I tillegg kan personopplysningene dine behandles for de formålene som er fastsatt i vår Personvernerklæring. Der kan du også finne mer informasjon om vår behandling av personopplysninger og hvordan du eventuelt kan kontakte oss. 

Dine personopplysninger kan benyttes av oss til å annonsere våre produkter. Ved å knytte opplysningene dine opp mot tidligere kjøp eller benytte informasjon fra informasjonskapsler, kan vi lage tilpassende annonser til deg i sosiale kanaler, herunder Facebook og Instagram. For deg vil dette innebære at du vil se tilbud og informasjon som er mer relevant for deg.

TUFTE CLUB

Hva er tufte club?

Tufte Club blir levert av Yotpo, en av verdens største leverandører for fordelsprogram. Personvern er viktig for oss i Tufte Club! Se mer info om personvern og Yotpo her.

Vi elsker trofaste kunder og Tufte Club er en måte for oss å si takk og gi noe tilbake til deg som handler ofte hos oss!

Med vårt Tufte Club-program kan du tjene Tufte Points for hvert kjøp du gjør i nettbutikken vår – i tillegg til å motta kuponger og poeng for andre ting, som å anbefale oss til venner og kjente, eller like kontoene våre i enkelte sosiale medier. Tufte points kan og brukes til å løse inn rabattkuponger til fremtidige ordre.

Du finner all informasjon om din Tufte Club-konto, inkludert hvor mange Tufte Points du har, belønninger og flere måter å tjene Tufte Points på ved å klikke på min konto.

Hvordan bruke rabattkuponger/rabattkoder?

Rabattkupongen du mottok kan brukes på ethvert kjøp du gjør på nettsiden vår gitt at produktet/varianter av produktet ikke er på salg. Det er ikke mulig å bruke rabattkupong ved kjøp av gavekort. Kuponger opptjent gjennom Tufte Club kan bare brukes en gang og utløper fra 30 dager - 6 måneder, avhengig av hva slags kupong du har mottatt.

Når du er klar til å fullføre ordren din, logg inn på din Tufte-profil og klikk deretter Kasse. På kasse-siden limer/skriver du inn kupongkoden du mottok i feltet "Gavekort eller rabattkode" på høyre side av skjermen rett over delsummen din. Klikk på "Bruk", så ser du rabatten umiddelbart reflektert i sluttsummen. Finner du ikke den e-posten? Ikke bekymre deg! Kupongkodene du har mottatt kan hentes ved å klikke "Rewards & Referrals", bla til bunnen av modulen og klikke "My Rewards". Når du ser koden du ønsker, klikker du på "Copy" ved siden av den, og limer den deretter inn i feltet "Gavekort eller rabattkode" i kassen, som beskrevet ovenfor.

Merk: kupongkoder, belønninger eller rabatter kan kun brukes en av gangen og de kan ikke brukes etter at bestillingen er gjort. De må brukes ved handel i kassen.

Hvdordan kan jeg se hvor mange Tufte points jeg har?

Klikk på widgeten med Tufte-logo nederst til høyre på de fleste sider på tuftewear.no. Ser du ikke widgeten? Forsikre deg om at du er logget inn! Modulen gir deg tilgang til:

  1. Din nåværende Tufte Points-saldo.
  2. Eventuelle belønninger du allerede har opptjent.
  3. Belønninger du er kvalifisert for, men ennå ikke har gjort krav på.
  4. Henvisningsdashboardet. Her kan du sende vennene dine en kupong og motta en kupong til deg selv når de foretar sitt første kjøp.
  5. Din historie med Tufte Points-inntekter og innløsninger av rabatter.
Hvordan tjene Tufte Points?

Gode ​​nyheter! Dine interaksjoner med oss ​​tjener automatisk Tufte Points når du oppretter en Tufte Wear-konto.

Når du er logget på Tufte Wear-konto, vil du motta Tufte Coins for ting som:

- Tjen 1 poeng for hver kr brukt:

- Anbefaler Tufte Wear til en venn eller kollega som deretter gjør en handel hos oss

- Følger eller liker oss på sosiale medier

- Skriv en produktanmeldelse, du får mer poeng hvis du har med bilde eller video av anmeldelsen

For å tjene mest mulig Tufte Points, sørg for at du er logget inn når du besøker nettstedet vårt! Det er så enkelt!

For å opprette din Tufte Wear-konto, klikk "LOGG INN" øverst til høyre på en hvilken som helst side på nettstedet.

Hvordan fjerner jeg meg som bruker av Tufte Club?

Om du ikke ønsker å være medlem av Tufte Club har vi full forståelse for det. Send oss en mail på post@tuftewear.no så fjerner vi deg fra programmet. Merk at du da kan gå glipp av allerede opptjente poeng/ kuponger og fremtidige tilbud knyttet til Tufte Club.

Har du fortsatt spørsmål?

Send oss en e-post!